domingo, 9 de mayo de 2010

Avui faig seixanta-un anys

Avui és el meu aniversari, faig seixanta-un anys.
No m'agraden els aniversaris perquè em recorden els anys que tinc i això ara no em fa cap gràcia.
De tota manera aquesta edat meva és força interessant, començo a estar una mica espatllat però encara tinc prou marxa i sobretot bon humor. Veig la vida d'una manera que no m'escalfo ni em refredo per gairebé res i sé riure fins i tot de mi mateix.
Ja no tinc por de despullar-me, ni per dins ni per fora ...

Però voldria fer una declaració mitjançant les paraules del poeta Blai Bonet:

Que cadascú sigui titular de la seva vida.
Que cadascú sigui aguantat just pels seus dos-cents ossos.
Que cadascú visqui sense demanar permís per a viure.
Que cadascú, si no fa comptes de tenir un fill,
faci l'amor amb qui sigui, sia per la geografia que sia,
abans de dir home a un salvatge
i abans de dir salvatge a un salvatge.

Que, quan et moris d'amor, t'hagis de casar.
Que, per a poder viure, t'hagis de fer una assegurança de vida.
Que, quan tinguis set d'aigua, et facin fer un clot.
Que, quan siguis lliure, hi hagi un bombardeig.
Que, quan a l'hivern et vegin nu, et donin un tassó d'aigua.
Que, quan demanis notícies, t'enterrin.
Que, del pa, just en coneguis el forner,
si dius home a un salvatge
i si dius salvatge a un salvatge.

Cap moble no té permís per a dur pols.
Cap home no està autoritzat per a deixar de ser la bellesa.
Ningú no està autoritzat per a no tenir autoritat pròpia.
Cap abric no té permís per a prescindir ni d'un sol botó.,
Cap home no és tan indigne com per a aguantar-se recolzat en un altre.
Ningú no té permís per a semblar un altre.
Tothom és prou document com per a poder anar indocumentat.
Ningú no té permís per a creure que sigui veritat
el que un carnet d'identitat diu d'una persona.
Cap home no està autoritzat per a dir "llibertat" a la seva llibertat.
Ningú no té permís per a encendre un ciri quan fa sol.
Tothom està obligat a dir que la creu és un instrument de tortura
i a no dir home a un salvatge
i sobretot a no dir salvatge a un salvatge.



Mira que m'agrada com canta aquesta dona l'Anna Netrebko ...

20 comentarios:

Vida dijo...

Estic d'acord amb algunes i amb altres no tant i jo sí que he dit salvatge a un salvatge, també és un dret.
61 és un número interessant. 61 és un número. Els anys que pesen són els del cor.
Felicitats, Pere!! Sigués molt feliç complint anys, t'ho diu la Vida ;)

Carme Rosanas dijo...

Moltes felicitats, Pere!

A mi (de moment) no em fa res fer anys... també començo a estar una mica espatllada, però no massa. I també mantinc el bon humor.

I potser per això penso que fer anys és una sort.

61

Una abraçada d'aniversari

Striper dijo...

Moltes felicitatS!!

http://www.youtube.com/watch?v=MNC4AazqpOg

GURMET dijo...

Home t'hagues fet un pastis, moltes felicitats.

Rita dijo...

Moltes felicitats, Pere!

A mi tampoc em fa res fer anys, al cap i a la fí, fer-ne vol dir que som vius i vivim!
Petons, maco!

Anónimo dijo...

Ets un teenager. 61 petons. Quina marxa portaveu dissabte nit

Mercè Estruç Faig Clic dijo...

jo també cada any faig anys,... i saps? em sento orgullosa de tot el camí que he fet, pq si avui estic aquí i soc com soc és pq he viscut el que he viscut.
et veig a tu quasi com si fosis el meu mirall.
una abraçada

sargantana dijo...

per molts anys senyor pere
moltes felicitats!!
;-)

Eli dijo...

MOOOOOOOLTESSSSSSSSSSSS FELICITATSSSSSSSS!!!
JO ET DEIXO UN REGALET A CASA MEVA!!!!!!!!!!!!

PER MOLTS ANYS MÉS!!!

;-D

Joana dijo...

Cada dia un pas endavant per anar descobrint com som i com són els que ens envolten i mentrestant anar vivinti assaborint :)
61 petons Pere!

ROSA ARAUZ dijo...

¡¡¡FELICIDADES!!!

MUCHA LUZ

Neus dijo...

Felicitats Pere, els anys com el pastís d´aniversari, els anirem menjant a poc a poc.

Pere dijo...

VIDA
CARME
JOAN
GURMET
RITA
ENRIC
MERÇÈ
ANGELS
ELI
JOANA
ROSA
NEUS
Moltes gràcies a tots i com deien abans: "que sigui en vida vostra"

Que tingueu tots un bon dia.

Francesc Puigcarbó dijo...

arribo tard per molts anys! com diu erl tango "61 años no es nada" aixó només acaba de començar.

Clara dijo...

Moltes felicitats Pere, i que en siguin moltíssims més! Continua mantenint aquest bon humor, que és el millor antídot per sentir-se ple de vida!


61 petons!! :)

Pere dijo...

FRANCESC
CLARA
Moltes gràcies a tots dos.Ja fa temps que "ballem tangos" però sempre sense perdre el bon humor.

Bona tarda.

Noctiluques dijo...

Per molts anys Pere!

Preciós el poema de Blai Bonet.

I és que amb 61 anys o els que siguin, les parpelles han de continuar ben obertes!

Per tu, de Benedetti:

"No te salves

No te quedes inmóvil
al borde del camino
no congeles el júbilo
no quieras con desgana
no te salves ahora
ni nunca
no te salves
no te llenes de calma
no reserves del mundo
sólo un rincón tranquilo
no dejes caer los párpados
pesados como juicios
no te quedes sin labios
no te duermas sin sueño
no te pienses sin sangre
no te juzgues sin tiempo

pero si
pese a todo
no puedes evitarlo
y congelas el júbilo
y quieres con desgana
y te salvas ahora
y te llenas de calma
y reservas del mundo
sólo un rincón tranquilo
y dejas caer los párpados
pesados como juicios
y te secas sin labios
y te duermes sin sueño
y te piensas sin sangre
y te juzgas sin tiempo
y te quedas inmóvil
al borde del camino
y te salvas
entonces
no te quedes conmigo"

Feliços 61!

Joana dijo...

aiiiiiiiiiii que no tinc perdó de deu, com no m'havia adonat!!!!
Moltes felicitats, tot i que amb retard.
M'alegra molt el que dius, a ningú ens agraden els aniversaris perquè ens recorden la tortura del temps, però cal celebrar-los i pensar que hi som i que la vida és un gran regal. Senta bé despullar-se per dins i per fora, ens ajuda a viure millor.

Una gran abraçada i per molts més!!!

Pere dijo...

NOCTILUQUES
Gràcies per la teva felicitació, la poesia de Benedetti m'agrada molt i sempre intento no estimar amb desgana, no congelar la meva alegria, no adormir-me sense son ...
JOANA
La Joana del bosc, moltes gràcies ... mai un llop solitari haurà de perdonar res a una Caputxeta Vermella que ja forma part del seu conte. Sense tu aquest bosc és a vegades molt buit.

Bon dia i bon sol.

Begonya Mezquita dijo...

m'agrada molt aquest poena de Blai Bonet. per molts anys, amb etard!